۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

جاسوسان سپاه پاسداران و مرتبط با خانه پناهندگان ایران در ترکیه به جاسوسی و زندان محکوم شدند




یک دادگاهی امنیتی در ترکیه دو ایرانی مرتبط با سازمان اطلاعات سپاه پاسداران را به اتهام ا قدام به  جاسوسی و فروش اسناد محرمانه مربوط به نیروهای مسلح این کشور به اطلاعات سپاه پاسداران در ایران به زندان محکوم کرد.

 دادگاه شهر ارزروم ترکیه برای "شهرام ضرغام خویی" حکم 15 سال زندان ، "محمدرضا علی مالک" 13 سال و چهار ماه زندان و برای "تیمور آغری" یک متهم دیگر ترک این پرونده 15 سال زندان صادر کرد.



این سه نفر متهم هستند که در مقابل دریافت پول اسناد محرمانه ای مربوط به نیروهای مسلح ترکیه و سازمان اطلاعات ملی این کشور و برخی سازمان های عمومی ترکیه را به سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در ایران فروخته اند.

همزمان گزارش رسیده است که ۲۲ تن از اتباع جمهوری آذربایجان روز سه شنبه به اتهام طراحی حملات تروریستی وهمکاری با ایران در دادگاهی در باکو محاکمه شدند که با این گروه در ترکیه رابطه داشته اند .

در شهریور ماه سال گذشته نیز رسانه های ترکیه ادعا کردند ۹ جاسوس در چند شهر ترکیه بازداشت شده اند که یکی از این بازداشت‌شدگان تابعیت ایرانی داشته است و همزمان پرونده تعقیب بیش از 25 ایرانی دیگر مقیم ترکیه که بعضی از آنها با { خانه پناهندگان ایران و یا مهر }تحت مدیریت مزدور یوسف صمدی نمین تبعه ایرانی امریکائی که در اصل مزدور اطلاعات سپاه پاسداران می باشد در دست بررسی و مراحل پایانی خود را طی می کند که تعدادی از این افراد حداقل یک نفر در ربایش شایان کاویانی مفسر سیاسی تلویزیون های اپوزیسیون ایران در آمریکا و انتقال ایشان به زندان های مخوف ایران با استناد به ویدئوهای ضبط شده و در دست پلیس امنیت ترکیه می باشد.

لازم بذکر است یکی از بازداشت شدگان ایرانی‌تبار به نام "یعقوب آهنو‌خوش" نیز توانسته است قبل از بازداشت با کمک های افراد مرتبط با خانه پناهندگان ایران به مدیریت یوسف صمدی نمین از مرز ترکیه به ایران فرار کند.

علاوه بر این افراد، وزارت امنیت ملی ترکیه نیز در همین زمان اعلام کرده اند که دو فرد دیگر به نام‌های شهرام ضرغام خویی و محمدرضا علی مالک را در عملیاتی جداگانه به اتهام جاسوسی در شهر ایغدیر بازداشت کرده است و این بازداشت ها در روزها و هفته های آینده به اوج خود خواهد رسید.

ضرغام خویی و اسماعیلی که به اتهام عکس‌برداری از محل‌ها و ساختمان‌های استراتژیک در ترکیه بازداشت شده‌ بودند، ادعا کردند که این عکس‌ها را که عمدتا از ساختمان‌های عظیم استان ایغدیر گرفته اند.

اخبار تکمیلی در این خصوص روزانه ارائه خواهد شد 

حمیدرضا ذاکری 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر